Franks lilla racingforum

You are not logged in.

#1 2007-06-16 20:57:04

ahubsch
Red Bull-förare
From: Stockholm
Registered: 2004-11-30

Forumdeltagare!

Frank, kan du klistra en tråd med presentationer av oss?
Tänkte på det när nu STefans polare ska försöka kila in sig här.

#2 2007-07-02 16:55:05

ahubsch
Red Bull-förare

Re: Forumdeltagare!

Anders (ahubsch):

Född: 1967
Bor: Västerås
F1-närkontakt:
Kört Arrows F1-bil på Anderstorp
Kört på gamla Nürburgring (Nordschleife) med egen bil
Varit på plats Spa Francorchamps 2008.

Favoritstall:
Ferrari

Favoritförare i år:
Räikkönnen
Hamilton
Kubica

Inte favoriter i år:
Alonso
Trulli

Andra intressen:
Musik, bilar (har 3), MC (har 2), slalom, golf, mat, rödvin, dataspel, Djurgårn, skog, kossor

Last edited by ahubsch (2008-09-09 09:00:41)

#3 2007-07-02 17:28:14

Frank H
BMW Sauber-förare
From: N65°37'23.19" E22°9'2.69"
Registered: 2004-11-28
Website

Frank Hagström:

Född: 1979
Bor: Luleå
Jobbar: Som konsult inom datorstödd maskinkonstruktion, med allt vad det innebär (konstruktion, systemadministration, utbildning, kartläggning/utvärderingar etc.)

F1-närkontakt:
Inte direkt, var förbi Silverstone veckan innan F1 racet 2003, när vi var i England och tävlade med Formula SAE bilen. Tydligen är ingången till banan just vid bron i slutet av banan, för vi var vid ett garage just bredvid bron och kikade på lite svindyra reservdelar och verktyg wink

Favoritstall/förare:

Egentligen håller jag inte på något stall eller någon förare.
Men skall det ändå vara något, så får jag väl anta att jag gillar Toyotas inställning, och satsning, även om det inte givit frukt ännu, men jag tror helt ärligt att det kommer det göra om de fortsätter satsa, och byter ut Ralf wink
Bland förarna, tja, det är ju kul att nykomlingarna Hamilton och Kubica klarar av det alldeles utmärkt. smile
(Kovalainen hade jag trott mer på, men det verkar ju inte funka för honom)

Köpte en Toyota-keps nere i Belgien, så nu är jag Toyota-fan wink

Andra intressen:
Bilar, Simracing (lite på sparlåga, men lite kör jag), programmering/scriptning (är numera involverad i PunBB, dvs denna forummjukvara), lite grafik och visualisering (även det lite på sparlåga wink)

Last edited by Frank H (2008-11-02 20:21:52)

"Han sade inte ens tack"
"Men farsan visade korven"
Tomas och Anders i Belgien

#4 2007-07-02 22:07:40

rionesco
Super Aguri-förare
From: Örebro
Registered: 2007-06-15

Namn: Razwan Ionesco

Född: 1976 i Rumänien

Bor: Örebro sedan 1988 (men just nu i Umeå då jag pluggar där uppe, är dock hemma i Örebro på sommaren)

Jobbar: Är utbildad gymnasielärare i engelska & idrott och har jobbat som det i nästan 2 år men kom fram till att det inte var vad jag ville göra resten av mitt liv och pluggar istället till polis nu - blir klar december 2008! Har även jobbat med barn & ungdomar med autism under hela min lärarutbildning där jag jobbar på somrarna än!

F1: Har varit och sett F1 på Hockenheim 2 gånger och Barcelona 1 gång - det var riktigt trevligt! :up:

Favoritstall/förare: Det är McLaren som gäller för min del, mycket tack vare Mika Häkkinen's tid i stallet! Bland förarna gillar jag Kimi, Alonso och Lewis Hamilton men har faktiskt ingen direkt favorit bland dagens förare... min F1-idol var/är Mika Häkkinen! En sportsligare förare får man leta efter... wink
Bland förare som jag sympatiserar mindre med kan nämnas Massa, Ralf, Fisichella och den forne världsmästaren Michael Schumacher.

Övriga intressen: Bilar, tennis (spelar hellre än tittar på tv), musik, mountainbike, hundar (har 2 st.), spendera tid med sambo & vänner och självklart ÖSK big_smile!

Focuserad...

#5 2007-07-04 00:15:39

Tomas
Ferrari-förare

Tomas (Mattsson):

Född: 1963
Bor: Solna INTE Stockholm

F1-närkontakt:
- Varit och tittat på 4 F1-helger live. A1-Ring X 2, Nürburgring och Hockenheim.
- Åkt runt och kollat in andra banor och bl a kört runt Spa och Monaco.
- Min pappa har slagit Ronny Pettersson i Go Cart.

Favoritstall:
Egentligen inget speciellt men vurmar dock för Ferrari och kanske lite BMW.

Favoritförare i år:
Rosberg
Räikkönnen
Hamilton

Inte favoriter i år:
Ralf
Trulli

Andra intressen:
Musik, löpträning, rödvin, FootballManager 2007, Djurgårn

#6 2007-07-17 19:41:21

Stefan
McLaren-förare
From: Söderhamn
Registered: 2004-12-02
Website

Stefan Larsson

Född: fredagen den 13:e september 1968

F1-närkontakt:
Hockenheim 1999 och 2002. dregglade över schumachers 1998 ferrari på shell här i s-hamn då dom lastade ur en massa saker, dom försökte gömma F1 bilen,men inget undgår mej. det var nära att jag fick med mej en antenn från bilen smile

Favoritstall:
Ferrari,tidigare benetton då schumacher körde för dom.

Favoritförare genom alla tider är Schumacher och ronnie pettersson

Favoritförare i år
Massa
Takuma Sato
Rosberg
och alla andra som spöar apan

Inte favoriter iår
Alonso
Ralf
Webber
Trulli
wurz

Jag har varit intresserad av f1 sedan jag var 4-5 år, jag kommer ihåg monza 1978 då ronnie kraschade, då satt jag ensam hemma i tv soffan,nyss fyllda 10 år och grät över att min idol hade skadat sej.sen dagen efter under lunchen i skolan fick vi höra en nyhetssändning då dom sa att ronnie hade dött,då sprang jag ut ur matbespisningen och ut till gungorna och satt och grät. Jag har dessutom alla lopp/kavl/träningar/warm up's osv sedan spa 1991 inspelade,hela schumachers karriär.

andra intressen
min bil
dator och internet
film och musik
slöa

"Undersökningar visar att guldfiskar, utan problem, klarar av att leva hela livet i en liten sfärisk skål och där, då de är riktigt dumma,
simmar runt runt runt och då de har fullbordat ett varv så har de glömt det varvet och påbörjar ett nytt, vilket sker igen och igen och igen…
....så nu förstår jag varför så många i USA älskar NASCAR."

#7 2007-07-18 00:52:49

Tomas
Ferrari-förare

"dregglade över schumachers 1998 ferrari på shell här i s-hamn då dom lastade ur en massa saker, dom försökte gömma F1 bilen,men inget undgår mej. det var nära att jag fick med mej en antenn från bilen "

VAD?????????????????????????????????????

Å varför nämner du inte Hamilton du Ron-älskare?? wink

#8 2007-07-18 18:22:55

Stefan
McLaren-förare
From: Söderhamn
Registered: 2004-12-02
Website

det var så att den bilen var på väg till en utställning. när dom lastade av annat material på shell här så rullade dom ut den bilen,och precis när jag kom och åkte förbi. jag försökte sitta i den,jag klängde och gregglade och tänkte sno framvingen smile emn det fick jag inte. jag hade börjat skruva av en antenn när gubben kom tillbax och skulle laste den igen. 2 minuter til och antennen skulle varit min :-)
jag har till och med foton på den

"Undersökningar visar att guldfiskar, utan problem, klarar av att leva hela livet i en liten sfärisk skål och där, då de är riktigt dumma,
simmar runt runt runt och då de har fullbordat ett varv så har de glömt det varvet och påbörjar ett nytt, vilket sker igen och igen och igen…
....så nu förstår jag varför så många i USA älskar NASCAR."

#9 2007-07-18 21:36:40

Tomas
Ferrari-förare

Jo, jag har nog sett sån bild men trodde det var från nåt annat tillfälle...

#10 2007-07-22 00:50:22

Patrik L
Force India-förare
Registered: 2005-03-19

Patrik Lindqvist

Född: 1964

Bor: Kristineberg, Stockholm

F1-närkontakt:
Såg många både historiska o moderna F1 på Goodwood 2003

Favoritstall:
Har inget abolut favvo stall men är speciellt interesserad av F1 från sextio/sjuttiotalet med märken som Lotus, Brabham, McLaren, March o BRM. Min favvo kärra är Brabham BT24 från 1967.

Favoritförare: Ronnie speciellt men även många andra exempelvis Vic Elford, Dan Gurney, Mario Andretti, Fangio, John Surtees, Pedro o Ricardo Rodriguez, Jim Clark, Chris Amon m fl.

Favoritförare i år:
Räikkönnen, Alonso, Coulthard, Kubica, Lewis, Heidfeld.

Andra intressen:
Musik är min största hobby, spelar keyboard i ett niomanna band som lirar träskfunk. Gillar djur, har tre katter för närvarande samt ett par guldfiskar. Styvdotra har en border collie. Gillar att laga mat. Filmar t ex ett par kompisars framfarter i Formula Offroad. Gillar att se på film. Kör simracing. Gillar diverse sport, spelar snooker.

Last edited by Patrik L (2007-07-22 00:54:09)

#11 2007-07-22 08:13:23

Tomas
Ferrari-förare

Underbart, Kimi OCH Alonso?! Inget larvigt stalltänkande där! :up:

Berätta mer om bandet!! smile

#12 2007-07-23 12:54:41

Patrik L
Force India-förare
Registered: 2005-03-19

Bandet heter Crawfish Cook och spelar huvudsakligen musik från New Orleans typ Professor Longhair, Neville Brothers, The Meters, Dr John, Allen Toussaint etc. alltså musik som, i alla fall eget tycke, svänger hyggligt flott smile

#13 2007-07-23 15:58:15

ahubsch
Red Bull-förare

Ballt! Såg att ni har hemsida också, tyvärr är jag bortrest på ert nästa gig. Jag har inga att spela soul och funk med så jag spelar rock/pop/schlagers med Tomas.

#14 2007-07-24 09:02:47

Tomas
Ferrari-förare

Vi får väl dra igång Soul 7 igen då? Ringer du Roffe? wink

#15 2007-07-24 09:04:52

Tomas
Ferrari-förare

Japp, schysst hemsida....det där får vi kolla in nån gång! Coolt! :up: