Franks lilla racingforum

You are not logged in.

#31 2009-07-09 22:00:19

Patrik L
Force India-förare
From: Stockholm
Registered: 2005-03-19

Re: Övrigt

Har också haft otrolig tur med bilar: åkte upp till Östersund för en väns bröllop för ett antal år sedan. Den nöp nån millisekund på vägen upp men tänkte inte så mycket på det o tempen såg normal ut. Hade en Toyota traveller som min vän gärna ville låna för att köra prylar hit o dit. Mest som han är ute o kör så nyper det ordentligt, han vrider om nyckeln direkt men när han kommer tillbaks med bilen på släp så tror han att den har skurit. Vi funderar lite men beslutar oss för att göra en kort provstart för att se om det går runt och det gör det till vår glädje men det forsar ut vatten. Fredag eftermiddag och vi tar bilen på släp till stans Toyota service dit vi kommer fem minuter innan stängning. De har toppackning, oljefilter o allt annat som kan behövas men toppen behöver troligen planas och varför blev den så varm? Bilen hade då gått ganska mycket och funderingarna gick allt från skrota på stället till släpa hem skiten och fixa där men bäst som vi står tungsinta så kommer en av mekarna ut och sägar att han tar bilen, lägg in nyckeln bara. Va?! Men? Ja, jag tar hem den säger han. Men om det blir för dyrt? Ja, ser det riktigt illa ut så får vi ge upp men det fixar sig nog. Så, killen tar hem bilen... över helgen när han är ledig... tar ur motorn, planar toppen (det visar sig att han mekar åt en kompis som kör dragster och har alla maskiner...) synar kylaren och finner ett stenskott som han fixar men efter det sänker han ner kylaren i ett bad och tusan bubblar det inte... en frysplugg har släppt av värmen och han lyckas fixa det med! Vi hade tänkt åka hem söndag, han ringer på måndagen: kom till macken, bilen är klar. Tror det kostade 3.600 :- tuttifrutti... man trodde knappt sina öron i alla fall. Undrade förstås varför denne hjälte hade ställt upp på detta vis och det visade sig senare att han hade känt igen en av killarna som var med in på verkstaden och som hade bott i staden tidigare. Hjälten hade visst varit ihop med hanses syrra under skoltiden en herrans massa år tidigare. Det var inget fel på bilen innan men efter han var klar med den så gick den jämnare o drog mindre soppa.

Sorry, inte meningen att kapa tråden wink

#32 2009-07-11 00:02:59

Stefan
McLaren-förare
From: Söderhamn
Registered: 2004-12-02
Website

på min fårrrd skall man byta den efter 16000 mil, och med tanke på att jag lyckats köra 8000 mil sedan augusti 2002 så läre det dröla länge till innan det är dags

så du var på en resa låååångt söderut med andra ord smile 50 mil söderut för dej men 30 mil norrut för mej,det är ganska precis 15 mil till umeå härifrån, och mellan umeå och luleå är det väl 40 mil, fyfasen vad gert och aschberg gick långt

"Undersökningar visar att guldfiskar, utan problem, klarar av att leva hela livet i en liten sfärisk skål och där, då de är riktigt dumma,
simmar runt runt runt och då de har fullbordat ett varv så har de glömt det varvet och påbörjar ett nytt, vilket sker igen och igen och igen…
....så nu förstår jag varför så många i USA älskar NASCAR."

#33 2009-07-11 08:57:14

Frank H
BMW Sauber-förare
From: N65°37'23.19" E22°9'2.69"
Registered: 2004-11-28
Website

Hehe Patrik, man skall ha tur ibland också big_smile

@stefan: jo, men det tog ju inte sådär enormt länge, de måste gått rätt långt varje dag tongue

"Han sade inte ens tack"
"Men farsan visade korven"
Tomas och Anders i Belgien

#34 2009-07-12 11:08:08

Stefan
McLaren-förare
Website

vaddå kapa tråden, den heter ju övrigt och är till för vad som helst ju smile
vi behöver en övrigt tråd eftersom vi är så duktiga på att skriva sånt som inte har med tråden att göra

"Undersökningar visar att guldfiskar, utan problem, klarar av att leva hela livet i en liten sfärisk skål och där, då de är riktigt dumma,
simmar runt runt runt och då de har fullbordat ett varv så har de glömt det varvet och påbörjar ett nytt, vilket sker igen och igen och igen…

#35 2009-07-12 11:22:48

Tomas
Ferrari-förare
Registered: 2004-11-30

Stefan, vi drar ner på fredagen, om det är OK, och siktar sen på Stockholm nån gång efter racet. Vi är på gällande Furuvik om det skulle funka med lördagen där då men för våran del är det inte livsviktigt utan vi ser hellre att du kanske vilar foten och att vi chillar och plockar bubbar Fifan. smile

#36 2009-07-12 13:24:57

Stefan
McLaren-förare
Website

vilken fredag? den som kommer nu???

#37 2009-07-12 14:12:13

Tomas
Ferrari-förare

Nej, i näst-nästa vecka om det funkar. smile

#38 2009-07-12 14:48:42

Stefan
McLaren-förare
Website

jasså då.
ja vi får höras hur det ser ut då,vi skall ju även åka och möta morsan och bengt i grisslehamn,dom är ju på väg hem från sin spanien segling som dom åkte iväg på förra året.
jag har ju heller inte rustat klart än,men jag räknar med och skall vara klar till kommande helg.
Vi kan höras näst nästa vecka hur det ligger till med allt, har jag inte hunnut klart här så flyttar jag undan alla saker så att ni kan stanna ett par dagar,för det hör ju liksom sommaren till ju smile

Last edited by Stefan (2009-07-12 14:49:16)

#39 2009-07-12 19:28:15

Tomas
Ferrari-förare

Om det krisar totalt så har jag två veckor till vecka 32-33 medan Yvonne jobbar och skulle kanske kunna ta en sväng då?

#40 2009-07-13 19:56:39

Stefan
McLaren-förare
Website

det är ju ett bra alternativ isåfall

#41 2009-07-13 21:28:18

Tomas
Ferrari-förare

Jupp! Men, som sagt, annars så tänkte vi lämna här nästnästa fredag och röra oss nedåt. Hade det funkat så direkt till Söderhamn, kul på lördagen och så F1 på söndagen men du bestämmer för jag och illbattingarna kan lika gärna komma enligt ovan. Då utan Yvonne men ett år går ju fort och snart ses vi igen. Jag tycker vidare att det är dags för dig och Lisa att titta neröver, vi lämnar battingarna till mormor eller morbror och så gör vi Fjollträsk som ví har yrat om så länge. smile

#42 2009-07-15 20:12:28

ahubsch
Red Bull-förare
From: Stockholm

Guten abend von Kassel.
Schon sind wir zurück in kallte Schweden, ohne wurst oder bier...

#43 2009-07-16 01:24:30

Frank H
BMW Sauber-förare
Website

Stackare smile

"Han sade inte ens tack"

#44 2009-07-16 19:15:04

Stefan
McLaren-förare
Website

Tomas wrote:

Jupp! Men, som sagt, annars så tänkte vi lämna här nästnästa fredag och röra oss nedåt. Hade det funkat så direkt till Söderhamn, kul på lördagen och så F1 på söndagen men du bestämmer för jag och illbattingarna kan lika gärna komma enligt ovan. Då utan Yvonne men ett år går ju fort och snart ses vi igen. Jag tycker vidare att det är dags för dig och Lisa att titta neröver, vi lämnar battingarna till mormor eller morbror och så gör vi Fjollträsk som ví har yrat om så länge. smile

vi får kolla hur det ser ut nästa vecka, "bygget" har åter igen stått stilla pga att jag mår och har mått jävligt dåligt ett tag, jag blir aldrig av med kramperna och har också svårt att sova pga värken och kramperna, och lyckas jag somna så får jag mardrömmar sad

idag skulle ni ha varit här, vi har ju några stora björkar som står i skogen bakom oss mot E4 liksom, det var ett jäkla åskväder här idag och blixten gick ner i en av dom björkarna, jävlar vad det small, och det spreds flisor ooc näver och kvistar över hela tomten och poolen och studsmattan blev täckta med sånt som exploderade iväg från björken,jävlars vad det small de var den grymmaste kabong jag hört på länge

#45 2009-07-17 12:20:04

Frank H
BMW Sauber-förare
Website

åfan, har du åskledare på huset? Känns som något värt investeringen kanske wink

Själv lyckades jag göra en jäkla smäll för några dagar sedan... pumpade en ny cykelslang för mycket ... hörde ingenting efter att däcket small och jag hade haft huvudet just intill, när jag bytte slangen ... igen ... så hade explosionen slitit upp 4 decimeter av slangen ... tog säkert 5 minuter innan jag kunde höra vettigt igen, i början blev allt bara tyst och några frekvenser tjöt tongue
Men nya slangen pumpade jag för hand wink

"Han sade inte ens tack"

Board footer