Franks lilla racingforum

You are not logged in.

#1 2011-03-25 09:29:58

Stefan
McLaren-förare
From: Söderhamn
Registered: 2004-12-02
Website

*spiller* Australien

Fy fasen så underbart att det är igång. Efter dom två inledande träningarna så ser det ut som man befarat.

"Undersökningar visar att guldfiskar, utan problem, klarar av att leva hela livet i en liten sfärisk skål och där, då de är riktigt dumma,
simmar runt runt runt och då de har fullbordat ett varv så har de glömt det varvet och påbörjar ett nytt, vilket sker igen och igen och igen…
....så nu förstår jag varför så många i USA älskar NASCAR."

#2 2011-03-25 09:50:04

Stefan
McLaren-förare
Website

Re: *spiller* Australien

Spiller skall ju vara spoiler, men det tyckte visst inte min iPad smile

"Undersökningar visar att guldfiskar, utan problem, klarar av att leva hela livet i en liten sfärisk skål och där, då de är riktigt dumma,
simmar runt runt runt och då de har fullbordat ett varv så har de glömt det varvet och påbörjar ett nytt, vilket sker igen och igen och igen…

#3 2011-03-25 12:23:28

Frank H
BMW Sauber-förare
From: N65°37'23.19" E22°9'2.69"
Registered: 2004-11-28
Website

Jag orkade inte se första träningen, men andra klev jag upp till. Härligt att se bilarna ute på banan igen big_smile

Undrar om inte det ser rätt bra ut för Red Bull + Button och Alonso. Med lite kanske på schumi. smile

Lägger nog min tippning strax innan kvalet, när man även sett hur det gått i sista träningen.

"Han sade inte ens tack"
"Men farsan visade korven"
Tomas och Anders i Belgien

#4 2011-03-25 16:44:46

Stefan
McLaren-förare
Website

jag var uppe och såg första, slumrade till mellan andra och första, drog i mej en 0,5 red bull så jag höll mig vaken,har varit vaken sedan dess. jag har reserverat en rad som ev kommer att  justeras efter sista fria.
Så jäkla skönt att det är igång, och F1 på HD var helt underbart :-)

#5 2011-03-25 16:59:58

Frank H
BMW Sauber-förare
Website

Jo, helt underbart!

Lutar åt frukost med våfflor på söndag (då det ju är våffeldagen idag wink)

"Han sade inte ens tack"

#6 2011-03-26 14:53:28

Stefan
McLaren-förare
Website

Flisan börjar jobba 7 på söndagmorgon så jag kör en F1 frukost morgon för mig själv smile

Have fras is tha shit smile

#7 2011-03-27 10:24:42

Tomas
Ferrari-förare
Registered: 2004-11-30

Äntligen är säsongen igång...skönt! Jag gillar morgonlopp då de inte krockar med något och man sen har hela dagen till annat.

Hyfsat race också men var tusan fick Maclaren fart och tillförlitlighet ifrån? Säkert något olagligt tillbygge! smile

Alonso är vassast...hoppas de får ordning på bilen och så Heja Petrov!

Hyfsat på Irace men de flesta hade nog liknande rad förutom de fyllon som trodde på Vingel-Webber. wink wink wink

#8 2011-03-28 14:28:41

Frank H
BMW Sauber-förare
Website

Det var ett riktigt trevligt lopp smile

Jag trodde inte McLaren skulle orka hela loppet, men det verkar som om de börjar vara i paritet med Red Bull under loppen. Saknas bara fart under kvalen.

Kul med Sauber, dock synd att de verkar blivit diskade pga något misstag. Får se hur det går med deras överklagan.

"Han sade inte ens tack"

#9 2011-03-30 14:50:36

Stefan
McLaren-förare
Website

Tomas wrote:

Äntligen är säsongen igång...skönt! Jag gillar morgonlopp då de inte krockar med något och man sen har hela dagen till annat.

Hyfsat race också men var tusan fick Maclaren fart och tillförlitlighet ifrån? Säkert något olagligt tillbygge! smile

Alonso är vassast...hoppas de får ordning på bilen och så Heja Petrov!

Hyfsat på Irace men de flesta hade nog liknande rad förutom de fyllon som trodde på Vingel-Webber. wink wink wink

kanske skulle ha en rad med webber och en annan med vettel nästa gång wink

#10 2011-03-31 06:24:13

Frank H
BMW Sauber-förare
Website

Sauber accepterar bestraffningen. Verkar som om ingenjörerna missat att även den delen måste följa de reglerna. Men att de inte såg det i besiktningen innan racet är ju skumt. tongue

Konstigt att deras V på toppen av vingen inte är ok, men alla team med hjälar på sidorna (måste ju vara minst lika liten konkav radie) är ok?

"Han sade inte ens tack"

Board footer